პროექტი
,,ჩვენ და გარემო"
პედ. ლალი ქვეითაია და პროექტის ავტორები III/2 კლასის მოსწავლეები
პროექტის შინაარსი:
მოსწავლეებმა უნდაჩამოაყალიბონ თავიანთი დამოკიდებულებაგარემომცველი ბუნების მიმართ.
ისინი ატარებენ კვლევებს, აკვირდებიან ბუნებას, გარემომცველ სამყაროს, აჯამებენ კვლევის შედეგებს. გამოაქვთ დასკვნები.
პროექტის მიზნები
- მოსწავლეთა ცნობიერების და მოქალაქეობრივი ცნობიერების ამაღლება
- მონაცემთა შეგროვება, დაჯამება, დაკვირვების და საინფორმაციო წყაროების საშუალებით
- პრეზენტაციისთვის საჭირო უნარების განვითარება
- სასწავლო პროცესში ტექნოლოგიების ინტეგრირება
- მოსწავლეთა შორის კომუნიკაციის და კოლაბორაციის ხელშეწყობა
პროექტის ხანგრძლივობა: 2 კვირა
პროექტის შედეგები
- იზრდება მოტივაცია
- იზრდება თემატიკის სიღრმისეული გაგება
- შერჩეული აქტივობები ხელს უწყობს აზროვნების ზედა დონის და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებას - როგორიცაა:
სოციოლოგიური, ურთიერთთანამშრომლობის, კომუნიკაციის კვლევა-ძიების, დასკვნების გამოტანის, კრიტიკული აზროვნების უნარები.
- ეზრდებათ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გრძნობა
- უმჯობესდება ტექნოლოგიური უნარები
- ხდება ცოდნის კონდტრუირება
- მშობლები ერთვებიან ბავშვებთან ერთად პროექტის მომზადებაში
პროექტი ,,დაიცავი გარემო"
გ ე გ მ ა
IV/2 კლასი
სასწავლო
თემის ავტორი
|
ლალი ქვეითაია
|
რაიონი
- ძველი თბილისი
|
სკოლა - № 51 საჯარო სკოლა
|
ქალაქი - თბილისი
|
თემის შინაარსი - აღვზარდოთ და განვამტკიცოთ მოსწავლეებში მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის
გრძნობა
|
თემის დასახელება - ,,დაიცავი გარემო"
|
საგანი - ბუნება
|
დონე/კლასი - IV-2,
ასაკი 9-10 წელი
|
დრო - 2 კვირა
|
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები
და ინდიკატორები
|
ბუნ. IV.2. მოსწავლე აგროვებს ინფორმაციას, აღწერს ორგანიზმების
გარემო ფაქტორებზე დამოკიდებულებას.
ბუნ. IV.10. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფში უსაფრთხოების წესების
დაცვა.
ბუნ. IV.2. ასახელებს საგანგებო სიტუაციაში ჯგუფური მოქმედების
წესებს.
·
იკვლევს ლოკალურ გარემოს და აღწერს მისთვის ადვილად დაკვირვებად დროის
პერიოდში გამოწვეულ ცვლილებებს, განასხვავებს გარემოსათვის ადამიანის სასარგებლო და
საზიანო ქმედებებს.
·
თანაკლასელებთან ერთად მონაწილეობს ქცევის წესების შემუშავებაში.
·
მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
ისტ. ტექ. 4. I მოსწავლეს
შეუძლია კომუნიკაციის ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება.
·
იყენებს ისტ-ს თანატოლებთან, მასწავლებლებთან, მშობლებთან კომუნიკაციისთვის,
ინფორმაციის მოპოვებისთვის.
პროექტის
მიზნები
·
მოსწავლეთა ჩართვა საზოგადოებრივი
ცხოვრების სხვადასხვა სფეროში.
·
მოსწავლეთა ცნობიერების და მოქალაქეობრივი
პასუხისმგებლობის აღზრდა.
·
უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის
მნიშვნელობის გააზრება.
|
·
მონაცემთა შეგროვება, დასკვნების,
მარტივი ექსპერიმენტების, საინფორმაციო წყაროების საშუალებით.
·
მონაცემთა აღრიცხვა, მათი დახარისხება.
·
უსაფრთხო, დაცული გარემოს შესაქმნელად,
გარკვეული წესების, პროცედურების დაცვა.
მოსწავლეეები განივითარებენ აზროვნების
ზედა დონისა და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებს:
·
შემოქმედითობა და გამომგონებლობა
·
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემის
გადაჭრა
·
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
·
საინფორმაციო და ტექნოლოგიური
უნარ-ჩვევები
მოსწავლის
ამოცანები / სწავლის შედეგები
|
·
მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში
·
მოსწავლეები გამართავენ დისკუსიას
მშობლებთან და თანატოლებთან
·
განიხილავენ მოსწავლეთა ქცევის
კოდექსს
·
აკვირდებიან, მსჯელობენ და განიხილავენ
მოძიებულ მასალას
·
შექმნიან ბუკლეტს, გამოუშვებენ
გაზეთს და პლაკატებს
·
შეიმუშავებენ შეფასების რუბრიკას
·
პროექტის პრეზენტაცია
·
შეფასება
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი
კითხვა: - როგორი
არის უსაფრთხო გარემო?
თემატური
კითხვები:
· მოქმედებს თუ არა უსაფრთხო გარემო ადამიანის ჯანმრთელობაზე და შრომისუნარიანობაზე?
· არის თუ არა გარკვეული წესების ცოდნა და დაცვა, რათა დავიცვათ დარემო
დაბინძურებისაგან, რომელ წესზე გაამახვილებთ ყურადღებას?
· ღებულობთ თუ არა ქცევის წესების შედგენაში მონაწილეობას?
შინაარსობრივი ან განმარტებითი
კითხვები:
· არის თუ არა ჩვენს სკოლაში, უბანში, ქალაქში დაცული გარემო ნარჩენებისაგან?
|
·
როგორ უნდა მოიქცე შენ, შენი მეგობრები
დაცული გარემოს შესაქმნელად?
·
რას გააკეთებ ბუნების დასაცავად?
|
|||
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
|
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტზე და ასრულებენ დავალებებს
|
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
|
|
· გონებრივი იერიშის საშუალებით ვარკვევთ მოსწავლეთა წინარე ცოდნას
· ვარკვევ რა მოლოდინი აქვთ პროექტისაგან
· ვეცნობი მოსწავლეთა წინარე ცოდნას, მოსწავლეთა ინტერესების სფეროს.
· ვადგენთ პროექტის სავარაუდო გეგმას
· რუბრიკა:
,,ვიცი,
რა გავიგე,რა მინდა ვიცოდე. "
|
წინასწარ ერთობლივად შემუშავებული შეფასების
რუბრიკით ვაფასებ პროექტის მიზნებიდან გამომდინარე შესრულებულ აქტივობებს, რომლებიც
უნვითარებს მოსწავლეებს მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, აჩვევს მათ დამოუკიდებელ მუშაობას
და თანამშრომლობას.
პროექტით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები თანხვედრაშია
ე.ს.გ -თან და მის ინდიკატორებთან. მოსწავლეები ატარებენ კვლევა-ძიებას, აანალიზებენ
მოპოვებულ შედეგებს, ადგენენ ჩეკლისტებს, ქმნიან ბუკლეტებს, უშვებენ გაზეთებს და
პლაკატებს. მოსწავლეთა უნარის გათვალისწინებით, ისინი მუშაობენ სუსტ და ნიჭიერ მოსწავლეთა
დამხმარე მასალაზე.
მათი შრომის შედეგები შეფასების რუბრიკით ფასდება.
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
პროექტის პრეზენტაცია ფასდება ყველა კომპონენტით; მოსწავლეთა სააზროვნო უნარები უფრო
განვითარდა. ისწავლეს ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოპოვება, დახარისხება და ადეკვატურად
გამოყენება.
წინარე ცოდნაზე ახლის დაშენებით
გაიღრმავეს ცოდნა და მოახდინეს ცოდნის კონსტრუირება, ახალი პროდუქტის შექმნა
|
შეფასების
ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
·
მოსწავლეთა საჭიროების განსაზღვრისას
გამოვიყენე სქემა ,,ვიცი, რა მინდა ვიცოდე, რა გავიგე". შეფასების ეს ფორმა დამეხმარა
დამედგინა მოსწავლეთა წინარე ცოდნა და მათი ინტერესების არეალი პროექტთან დაკავშირებით,
პროექტის მსვლელობისას,
·
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრუკა,
- რათა დამედგინა, როგორ იცავენ ისინი ჯგუფური მუშაობის წესებს, როგორ ატაერბენ კვლევა-ძიებას,
მოიპოვებენ ინფორმაციას და ახარისხებენ მას, როგორ აჯამებენ მოპოვებულ მასალას, ქმნიან
სქემებს და დიაგრამებს.
·
მოსწავლეთა ნამუშევრების შეფასების
რუბრიკამ - (გაზეთი, ბუკლეტი, პლაკატი) გვიჩვენა რამდენადაა მორგებული მოსწავლეთა ნაშრომი
თემის შინაარსს, მოპოვებულია თუ არა შესაბამისი სურათები, საჭირო სტატიები, როგორია
დიზაინი
·
პროექტის შეფასების რუბრიკით შეფასდა
პროექტის ყველა კომპონენტი: ინფორმაციის მოძიება-კვლევა, ჩართულობა, როგორ შესრულდა
ე.ს.გ-თან მორგებული პროექტის მიზნები, რომელი ზედა დონის უნარები განუვითარდათ მათ.
საბაზისო
უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
|
·
იციან მოსწავლეთა ქცევის წესები
·
შეუძლიათ ინფორმაციის მოპოვება
·
კვლევების ჩატარება
·
ინტერვიუს აღება
·
იყენებს კომუნიკაციის საშუალებებს
მასწავლებლის მიერ ჩატარებული აქტივობისას
·
იყენებს ისტ-ს თანატოლებთან, მასწავლებლებთან,
მშობლებთან კომუნიკაციისთვის
სასწავლო
პროცედურები, სასწავლო ციკლის აღწერა, მოსწავლეთა ჩართულობა
|
·
მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში,
აქვთ მიცემული დავალებები, უნდა აწარმოონ კვლევა
·
განიხილავენ მოსწავლეთა ქცევის
კოდექსს
·
გამართავენ დისკუსიას თანატოლებთან და მშობლებთან
·
მოიძიებენ მასალებს სკოლის დამლაგებლებისგან,
შეხვდებიან ექიმს
·
დააკვირდებიან საკლასო ოთახებს,
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიას, შეამოწმებენ მათი დაბინძურების ხარისხს
·
დაასუფთავებენ სკოლის წინ მდებარე
სკვერს
·
ვერის პარკში დარგავენ ხეებს
·
შექმნიან ბუკლეტს, გამოუშვებენ
გაზეთს, პლაკატებს
·
შექმნიან შეფასების რუბრიკას, შეიმუშავებენ კრიტერიუმებს
·
ჩაატარებენ პროექტის პრეზენტაციას
სასწავლო თემისთვის საჭირო
მასალები
|
·
ფოტოკამერა
·
კომპიუტერი
·
პროექტორი
·
ვიდეოკამერა
·
მონაცემთა ბაზა / ცხრილები
·
სლაიდები
ინტერნეტრესურსები
|
·
Google - ში ვებმისამართები ,,უსაფრთხოება", ,,დაიცავი ბუნება", ,,უსაფრთხო
გარემო"
სხვა რესურსები
|
·
მოწვეული სტუმრები
·
პედაგოგები
·
მშობლები
პროექტი:
,,დავიცვათ გარემო”
პროექტის ავტორი
ლალი ქვეითაია
კლასი IV-2
გადაარჩინე ბუნება
და
გადაარჩინე სიცოცხლე!
IIკლასი
პეროექტი: "მაწანწალა ძაღლები"
პროექტის მიზანი: ავამაღლოთ მოსწავლეებში გარემოს დაცვისათვის მოვალეობის და პასუხისმგებლობის გძნობა,შევაყვაროთ ბუნება.გარემომცველი სამყარო,აღვზარდოთ
მათში მოქალაქე,რომელსაც გაცნობიერებული აქვს მოვალეობა და პასუხისმგებლობა.
გამოვუმუშაოთ დაკვირვების ,აღმოჩენების უნარი.
ინფორმაციის მოპოვების და პრაქტიკაში გამოენების უნარი-ჩვევა.
მისაღწევი შედეგი.:მოსწავლეებმა იციან რა ზიანი მოაქვს ადამიანთა დაუდევრობას და უპასუხისმგებლო საქციელს.ცხოველებისადმი სასტიკი მოპყრობა აზარალებს არამარტო
ცხოველს;, არამედ საფრთხეს უქმნის ადამიანთა ჯანმრთელობას.იციან რას ნიშნავს ვეტერინალური სამსახური და რა შემთხვევასი უნდა მიმართონ მას.
შეუძლიათ მოიპოვონ საჭირო ინფორმაცია,დაახარისხონ ,შეაჯამონ და გამოიტანონ საჭირო დასკვნები.
.
პროქტის "მაწანწალა ძაღლების " პრეზენტაციას ესწრებოდნენ,გამოცდილების გაზიარების მიზნით, პედაგოგები: ნათია ნუგზარაშვილი და მაკა ავალიანი ,მათ მოეწონათ მოსწავლეთა არგუმენტირებული მსჯელობა,დასკვნების გა მოტანის უნარი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий